Rodzaje strat – zbędne przetwarzanie

Następnym rodzajem strat wyróżnionym przez Taiichi Ohno to zbędne przetwarzanie.

 

Zbędne przetwarzanie to zbędny wysiłek (produkcja, komunikacja), który nie dodaje wartości do produktu lub usługi

Charakterystyka:

  • nieograniczone produkty / procesy udoskonalane
  • „szum informacyjny”
  • wąskie gardła procesu
  • duża ilość potrzebnych opinii i aprobat
  • niejasne specyfikacje klienta

 

Przyczyny:

  • podejmowania decyzji na nieodpowiednich poziomach
  • nieefektywne procedury
  • braku specyfikacji od klienta
  • słaba kontrola wykonywania w przypadku wielu konfiguracji produktów
  • fałszywe normy jakości

 

Przykład :

Czas spędzony na wytworzeniu cechy produktu, która jest nieistotna dla klienta i za którą klient nie zechce zapłacić

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *