Rodzaje strat – Braki, poprawki

Ostatnim rodzajem strat wyróżnionym przez Taiichi Ohno są braki, poprawki.

 

Definicja – naprawy lub naprawy produktu lub usługi do spełnienia wymagań klienta jak również odpadów, złomu wynikająca z materiałów uważa się za nie-do naprawy lub nie do naprawienia

 

Charakterystyka

  • złożone przepływy materiałowe
  • nadmiar zapasów wyrobów gotowych
  • duża ilość zwrotów i reklamacji od klientów
  • wysokie wskaźniki odpadów
  • wątpliwa jakość
  • zła organizacja

 

Przyczyny

  • nadmierna zmienność
  • niedostateczne wyposażenie stanowisk (brak narzędzi)
  • złe procesy
  • niewystarczające szkolenia
  • zły układ stanowisk (szkody transportowe)

 

Przykład:

Konieczność ponownego malowania elementów wskutek uszkodzeń w trakcie transportu między stanowiskami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *